De bästa sommartipsen

Jag lovade ju att det skulle komma tips på sommarträning. Något ordentligt muskelprogram har jag inte ännu, men det finns ju andra sätt att träna på.

Ett som alldeles säkert kommer att göra i sommar är att åka vattenskidor. Det är jätteroligt och dessutom träning på samma gång. Det kräver styrka i benen och balans. Jag lärde mig förra sommaren att åka på en skida och det är så tungt men jätteroligt när man lär sig det. Så det är bara att sätta igång att träna. Tyvärr kan man ju inte göra det här samtidigt som någon annan, men det är ju kul att stå på stranden/bryggan och peppa och heja varandra.
Våra vattenskidor är köpta från Clas Olsson för kanske 3 år sedan, men de borde nog ännu ha vattenskidor. Om man bara använder vattenskidor så där på sommaren då man är på lande så behöver man ju inte så jätteproffsiga skidor.




Det andra som jag också vet att jag kommer att göra mycket i sommar är att hoppa på trampolinen. Visste ni att 10 minuters hoppning på trampolinen är samma sak som om man skulle vara och springa i en halv timme? Hah, DET kallar jag konditionsträning! Dessutom kan man ju göra det tillsammans med någon och det är ett stort plus! Kom bara ihåg att inte vara för många och att ni inte gör några trick eller volter som ni inte kan.
Vår trampolin är köpt från Intersport för några år sedan, men nu har den blivit ganska dålig och jag skulle vilja ha en ny. Därför har jag surfat runt lite och letat efter en trampolin, men nuförtiden är det mycket svårare att få tag på en! Då när vi köpte så fanns de överallt, i alla sportbutiker, och nu så måste man nästan beställa dem på nätet. Skyddsnät vill jag också ha och det kan jag nog rekommendera eftersom man vågar göra mycket mer volter då och dessutom skyddar det ju om man tänker falla av trampolinen.



Simma är ju också hur bra träning som helst och till det behöver man ju ingen utrustning. Det är bara att gå till närmaste strand. Man behöver inte ens simma av och an för att det ska vara någon träning, för om man är och simmar med någon så trampar man ju ofta vatten ganska ofta.

Dessutom finns det också andra små saker som man inte ens tänker på att är träning, och ett exempel på det är att flyga flygplan. Och nu talar jag alltså om att flyga flygplan på det sättet att man har benen mot taket och så ligger någon på dem. Det gjorde jag ganska mycket med min bror förra sommaren.



Lycka till med sommarträningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0