TeamGym

Jag tränar då alltså TeamGym och redskapsgymnastik.
TeamGym kallas också truppgymnastik av många men egentligen är det fel. I Teamgym tävlar man då alltså i lag och vi är 14 stycken flickor i vårt lag. Man tävlar på tre redskap: voltbana/tumbling, trampett och friprogram. Friprogram är ett dansprogram där högst 12 stycken gör synkroniserat och i takt, tumbling är som en studsmatta där man gör olika volter och skruvar och trampetten är en liten trampolin som man springer till och sedan gör volter. På trampetten och voltbanan gör man i "ström" och sex personer gör på samma varv. Ström betyder att de här sex personer inte väntar på att den föregående har gjort klart utan man börjar göra sitt eget trix redan då den andra ännu håller på. Det är jättesvårt att förklara men hoppas att ni hänger med ändå.

Redskapsgymnastik är då min andra sport. Det är nästan samma sak, men där gör man på bom, matta, barr och hopp. Redskapsgymnastik började jag med då jag var ganska liten. Jag har nu hållit på med det i ungefär sju år och jag tränade det som mest fem gånger i veckan. För en tid sedan tappade jag lite intresse för det, men jag ville ändå inte skuta med gymnastiken helt så jag började med TeamGym. Alla i vårt lag har varit redskapsgymnaster och det är nog en fördel då man börjar med det, då kan man grunden och kanske lite till färdigt och det är bara att lära sig tekniken på de nya redskapen, vilket man gör ganska snabbt.

Vad tränar ni?

Kommentarer
Postat av: Tara

Showdans<3, och ibland går jag på länk med min bästa vän Andrea. Så borde jag väll träna att sätta in headers lite mer!:D

2010-06-12 @ 16:52:39
URL: http://tortelina.blogg.se/
Postat av: Andrea

Haha! :) men nu vet vi kanske i alla fall det :)

2010-06-12 @ 16:58:55
URL: http://gympafantasten.blogg.se/
Postat av: Tara

Bilderna kommer!:D

2010-06-12 @ 17:18:50
URL: http://tortelina.blogg.se/
Postat av: Tara

Eller ja skickar dem snart. Vi ska gå o äta.

2010-06-12 @ 17:26:20
URL: http://tortelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0