Receptbok

Jag har tittat runt på lite på olika bloggar och receptsidor och jag har hittat tusen olika recept som måste testas denna sommar, och såklart kommer de också upp här på bloggen.
Jag har på känn att den här sommaren kommer att innehålla mycket god mat. Men på lande så kommer jag inte ha lika mycket tillgång till dator och internt så för att kunna komma åt recepten så behövs det såklart en receptbok! Och det är just det som jag har varit och köpa idag! Jag har länge tänkt köpa en men det har aldrig blivit av, men idag så gjorde jag det och så bra som det kommer att bli! Jag köpte en helt vanlig grå mapp och lite tjockar papper som jag kan limma recepten på. Pärmen skall jag dekorera fint och personligt och sedan får ni också se resultatet! Jag har på känn att det kommer att bli jättefint! Sedan blir det att surfa runt och hitta olika recept, skriva ner dem och lägga in i boken.
På senaste tiden har jag blivit allt mer intresserad av matlagning och nu har jag hittat massor olika goda cupcakerecept så en spritser är definitivt ett måste i sommar och det ska också inskaffas inom kort.
En annan sak som behövs då man bakar cupcakes är såklart formar. Och gärna formar med fina mönster och bilder. Det ända som är fel med fina muffinsformar är att jag inte sedan vill använda dem, men det ska väll nog gå. Dessutom skulle det vara bra att ha en form som man sätterin muffinsformarna in så att muffinsarna håller sin form.


Kommentarer
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

Hej Andrea. Tack för din kommentar hos mig. Ska se om jag kan hitta några bra träningstips, kör en del sjukgymnastik hemma, för att hålla min Fibromyalgi lugn :)

Ha en skön Midsommar, hälsar Birgitta

2010-06-24 @ 17:19:12
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Postat av: Nadja

Tack for din kommentar hos mig. Jag kikar garna efter dina recept och kanske ocksa efter lite tips om motion, efter allt god mat behover man aven rora pa sig lite.

2010-06-27 @ 15:39:16
URL: http://www.nadjaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0