Träning, träning, träning

Jag har som sagt varit hela gårdagen och idag på läger. Igår hade vi hade två träningar, en på morgonen och en lite senare. Efter det skulle jag egentligen gå på truppträningar, men de blev insällda eftersom bara tre personer kunde komma. Synd, men lägret var i alla fall jättekul! Idag var det en träning och sedan gick vi och simma. Simningen var jätterolig och min kompis, hon har en vattentät kamera. Så vi tog massor med bilder och filmer under vattnet! Den är så tuff. Imorgon blir det igen två träningar.
Visste ni att simning är jättebra återhämtning? För om man har tränat hårt så måste man också återhämta sig. Man skulle tro att det betyder att man går och lägger sig på soffan och tittar på tv, men så är det inte. T.ex. simning är då alltså ett jättebra sätt att återhämta sig på, dessutom är det ju roligt!

Idag då jag kom hem från träningen så hittade jag en liten bit som hade blivit över från den gudomliga havrepaj med rabarber jag bakade.

 

Rabarbersmulpaj

Ingredienser:

500 g rabarber, finskuren

1-2 dl strösocker (jag använde bara 1/2 dl)

Smuldeg:

1 1/2 dl havregryn

1 dl vetemjöl

1/2 dl strösocker

125 g smör eller margarin

Ugn: 225 grader

 

1. Sätt ugnen på 225 grader. Lägg rabarbern i en form, strö på socker efter smak. Sätt in i ugnen ca 10 min.

2. Mixa ihop smuldegen, strö den över rabarbern och grädda klart ca 20 min. Äts ljummen med vaniljglass till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0