Sushi och chokladfondue

Dagens middag blev då alltså sushi. Det var inte länge sedan jag lärde mig äta sushi, men nu tycker jag att det är hur gott som helst! Jag måste ju lära mig eftersom båda mina bröder, varav den ena är 6 år, äter det. Jag skriver inget recept eftersom riset bara är att läsa på paketet hur man skall göra, men hoppas att ni får inspiration av bilderna. Vi testade många nya sushisorter idag som vi aldrig testat förr och de var verkligen goda.








Till efterrätt blev det chokladfondue. Chokladfondue är jättegott och jätteenkelt, man tar bara de frukter man vill ha och så gör man chokladen. För att göra chokladen använde vi:
ca 1 1/2 platta mörk choklad
1 1/2 dl vispgrädde
(lite apelsinskal)

Smält chokladen och blanda i vispgrädden tills den får en mjuk konsistens. Blanda i apelsinskalen.
Det här receptet hittade vi på själv så det blev lite onödigt mycket för oss fem personer, så ni kan ta lite mindre av allt.







Gott!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0