Choklad pavlova på annat vis




Träningarna idag gick superbra! Allt lyckades, 1½ skruven på trampetten kom nästan varenda en och stå, likaså dubbelvolten. På stora trampolinen var jag lite tröttare men även där gick det ganska bra.

Dessutom fick vi veta en spännande grej men den tänker jag inte berätta än tyvärr!
Men jag är så glad att jag tänker bjuda på ett extra fint recept, nämligen choklad pavolova fast utan choklad och med bär!
Marängen och glassen smälter i munnen, och smaken av varmt och kallt blandar sig till en härlig kompination. Så sätter man ytterligare ett bär på skeden och den syrliga men ändå söta smaken kommer fram!

Enjoy :)

Du behöver:

6 stora äggvitor
350 g socker
1 tsk vitvinsvinäger
1 msk maizena
vaniljglass
bär

1. Sätt ugnen på 180 grader. Vispa äggvitorna till hårt skum. Vispa långsamt i sockret, lite i taget och fortsätt vispa tills massan blir hård. Tillsätt vinäger och maizena.

2. Lyft försiktigt marängen på plåten och forma den till en krans. Ställ plåten i mitten av ugnen och sänk temperaturen till 150 grader, grädda 1-1 1/2 timme.

3. Pavlovan skall vara krispig i kanterna och kladdig inuti. Stäng av ugnen och lämna Pavlovan i ugnen med luckan lite på glänt tills den svalnat.

4. Servera med glass och bär.


Kommentarer
Postat av: Tara

Då kan du ju bara kalla det vanlig palvlova, eller hur:)

2010-10-20 @ 21:25:41
URL: http://tortelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0