Tävlingar 13.6

Igår hade jag fullt upp. Dagen började klockan 8.45 då det var väckning och efter 45 minuter startade jag till järnvägsstationen. Tåget gick 9.05 och slutstationen var Åbo. Vid det skedet var hela laget samlat och det tog ungefär 10 minuter att gå till salen där vi skulle tävla. Allt var jättefint och vi tyckte att salen såg jättebra ut, tills vi kom till rätt sal. Man kan inte säga att det var riktigt det vi hade hoppats på, men det var inte så mycket vi kunde göra åt det så vi gjorde bara vårt bästa. Tidtabellen var väldigt strikt och det blev väldigt stressigt då vi skulle hinna fixa allt mellan redskapsprovningarna på fem minuter. Vi hann inte alls med allt som vi brukar göra på tävlingar, gå igenom varv med mera. Det var också en aerobictävling i samma sal så man fick inte ha någon musik på de olika redskapen och den musik som spelades var alldeles hemsk. Men trots dåliga reskap, en strikt tidtabell och musiken så blev det ändå två brons och en silver så egentligen har man ju inte så mycket att klaga över. Jag är jättenöjd med tävlingen och jag fick jättelite avdrag, om man inte räknar med ett fall.
Rondat-raken gick bra, halvvolt-volten med 360 skruv gjorde jag inte eftersom den inte gick så bra i provningen så jag gjorde istället halvvolt-rak180, och till rondat-flick-volt540 fick jag fel steg så jag måste göra jättelång rondat-flick och sedan bara köra på volten. Jag gjorde en kullerbytta efter volten som senare kändes väldigt onödigt och det harmade lite, men det var inte så mycket som kunde göras åt den det så det var helt onödigt att tänka på den saken.
På trampetten gick det mycket bra och jag fick väldigt lite avdrag. Dubbelvolten kom och stå och det gjorde också 1/2 skruven, urhon gick också väldigt bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0